Senteret sitt bannerbilde

INFLUENSAVAKSINE FOR 2019/2020 ER KOMMET

10. oktober 2019

Årets sesonginfluensavaksine er kommet.

Pris kr. 250,-

Bestill time for vaksinering.

Influensavaksine anbefales spesielt for;

* Gravide i 2. og 3. trimester og gravide i 1. trimester med annen tilleggsrisiko anbefales å vaksinere seg før influensasesongen.

* Beboere i omsorgsboliger og sykehjem.

* Alle fra fylte 65 år.

* Barn og voksne med;

   - diabetes type 1 og type 2.

   - kronisk lungesykdom, hjerte- og karsykdom, leversvikt eller     nyresvikt.

    - kronisk nevrologisk sykdom eller skade.

    - nedsatt immunforsvar.

    - svært alvorlig fedme (KMI >40)

    - annen alvorlig og/eller kronisk sykdom der influensa utgjør en alvorlig helserisiko, etter individuell vurdering av lege.

 

OBS! Du må sitte på legekontoret til observasjon i 20 minutter etter vaksinasjon.

VI HAR FLYTTET TIL NY ADRESSE

9. september 2019

Lørenskog legesenter har flyttet til nye lokaler på Fjellhamar Torg,

Haneborgveien 103, 1463 Fjellhamar

Irina Kovaleva skal ha permisjon i tidsrommet 1.9.19 - 30.6.20

18. juli 2019

Dr. Kovaleva skal ha permisjon.

Lege Bojan Popovic vil fungere som hennes vikar i denne perioden.

URINPRØVER - VIKTIG

23. juni 2017

Vi tar KUN i mot urin som er i sterile engangsbegere (kjøpes på apoteket). Dette pga at andre prøvebeholdere kan påvirke svaret feil.

Husk at du må levere urinprøver i resepsjonen før du går inn til legen slik at legen ser svaret når du er på time.

Urinprøven skal være morgenurin, glasset må merkes med navn og fødselsdato.

 

 

Avbestilling, eller endring av timeavtale

19. januar 2017

Ring oss eller send SMS med beskjed om avbestilling, eller endring av timeavtale. Dette må skje innen 24 timer virkedagen før konsultasjonen skal finne sted, ellers blir du belastet for timen. Dette gjelder også om du har fått frikort.

Vi tar dessverre ikke avbestilling eller endring av time pr. mail.

Nye helsekrav for førerkortattest fra 1. oktober 2016

24. november 2016

1. oktober ble det innført nye helsekrav for førerkort. Det er blant annet gjort noen justeringer for hvilke doser som tillates brukt av f.eks. sovemedisiner og smertemedisiner hos bilførere.

Se generell info annet sted på siden (under Mer og Lenker).

 

BETALING FOR PARKERING FRA 1.SEPTEMBER 2016

5. september 2016

Gårdeier har fra 1. september 2016 innført betaling for parkering utenfor hos oss. Se forøvrig informasjon ved betalingsautomat.

Oppdatert kontaktinformasjon

16. juni 2015

Det er viktig at vi har riktig adresse og telefonnummer til deg. Har du byttet arbeidsgiver siden sist må dette meldes ifra i resepsjonen før du går inn til legen.

Meld alltid fra til oss om endringer. Gi oss beskjed på SMS, telefon eller ved personlig oppmøte.

Betalingsautomat på venterommet

6. mai 2014

Det er installert betalingsautomat fra MELIN på venterommet.

Du kan betale med kort eller velge faktura.

Tast inn fødselsdato (6 siffer). Velg betalingsmåte (kort/faktura). Sett inn kort til høyre (chip fra deg), tast kode + ok. Kvittering eller giro blir skrevet ut av automaten.

Hvis du ikke betaler etter at du har vært på konsultasjon hos oss vil det fra MELIN sendes ut en faktura og det vil da tilkomme et gebyr på kr. 59,-.

Maskinen tar korttyper merket Bank Accept/VISA og Mastercard.

 

Taushetsplikt

27. september 2012

Vi gjør oppmerksom på at alle som jobber på Lørenskog Legesenter har taushetsplikt. Det betyr at personlige opplysninger du deler med oss (hjelpepersonell og leger) forblir mellom oss og ikke deles med andre.  

Det kan av og til være nødvendig for hjelpepersonellet vårt å spørre pasienter om ting som man som pasient kanskje helst tenker at er legens oppgave å spørre om. Dette gjelder for eksempel forskjellige prøver og analyser som skal tas.

Har du frikort? Gi beskjed til resepsjonen før legetimen!

21. september 2012

Har du fått frikort? Husk å gi beskjed til sekretær eller lege om at du har fått frikort når du er på konsultasjon.

Vi får ingen automatisk melding om at du har mottat frikort! Hvis du ikke selv passer på å gi beskjed om frikortet vil du få tilsendt regning i posten. Det vil da tilkomme et girogebyr på kr. 58,-. Det du har betalt i egenandel over frikortgrensen vil du i etterkant få refundert fra HELFO.

Slutt på kontant betaling

6. juni 2012

Av hensyn til bl.a. sikkerhet aksepterer vi ikke lenger kontanter som betalingsmiddel. Det betyr at du må betale med kort eller få giro. Velger du giro vil det automatisk tilkomme et girogebyr på kr. 58,-.

Dette ble innført fra og med 1. august 2012.